perjantai 3. kesäkuuta 2016

Kotona

Uskomatonta, että oon ollut kotona jo viikon. Tai siis Suomessa. Välissä ehdin jo viettää kaksi yötä Helsingissä ja kaivata takaisin tänne Turkuun, jossa mun ei tarvitse jatkuvasti elää matkalaukun kanssa. Muutaman viikon päästä sekin on varmasti ihan jees, mutta ei vielä. Matkalaukkuelämää ja muutenkin sellasta leirielämä-fiilistä on nyt tullut harrastettua ihan tarpeeksi ja hetken haluan olla ihan vaan kotona. Odotan myös ehkä jopa liian innolla ensi maanantaina alkavia töitä! Toisaalta on ollut ihanaa lomailla rauhassa tällä viikolla: alkuviikosta Helsinkiä kierrellen ja nyt Turussa olen viettänyt pari ihanaa päivää siskon kanssa kirpparilla käyden ja heitinpä myös talviturkin eilen Ruissalossa! Vesi oli lämpimämpää kuin Marbellassa muutama viikko sitten, mutta veikkaan ettei mua olisi uskottu, joten pitihän siellä käydä pulahtamassa!

Tässä kohtaa huomasin, että enhän mä ole edes päivittänyt blogia kotiutumisen jälkeen! Marbella-postauksen olin itse asiassa kirjoittanut kuvia vailla valmiiksi jo Madridissa :D Monta kertaa olen aloittanut kirjottamisen, mutta julkaisuun asti en ole päässyt. Monta Madrid-postausta on tulossa, lähinnä uskotellakseni itselleni, että kyllä mä siihen kotikaupunkiinkin tutustuin! Monta kohdetta jäikin lopulta käymättä vikalla viikolla iskeneen flunssan takia, mutta pääseehän sinne aina uudelleenkin  Muun muassa Reina Sofiassa eli modernin taiteen museossa olisin halunnut käydä ja taisinpa missata myös täyteen vihreyteensä puhjenneen Retiron! Onneksi vietettiin sentään toukokuun alussa yksi hellepäivä, jonka varmasti muistan ikuisesti. Pulu nimittäin kakki melkoisen köntsän mun jalalle, mutta onneksi mulla oli paaaljon paperia ja kosteuspyyhkeitä mukana! :D Mutta joo, jos ennen tota episodia oli vaikea keskittyä tenttiin lukemiseen, niin sen jälkeen ei keskittyminen onnistunut enää millään, sillä tarkkailin jatkuvasti yläpuolella lentäviä puluja…

katolla

Vitsit kun tästä kattokuvailustakin tuntuu jo olevan niin paljon aikaa, vaikka tämä on otettu viime torstaina eli vikana Madrid-päivänä!

No mutta miten se viimeinen viikko vaihdossa meni? Hyvin! Paitsi se inhottava suunnitelmat sotkeva flunssa, mutta olen jo melko hyvin unohtanut sen  Sitä paitsi olin loppujenlopuksi melko vähän kipeänä vaihdon aikana: Alun mahatautiepisodin jälkeen kärsin vain yhden sitkeän flunssa helmikuussa ja sitten lopussa se muutaman päivän flunssa, jonka sain talttumaan makaamalla kotona pari päivää. Flunssan takia en ehtinytkään tekemään viimeistä päiväreissua, joten vierailtuja kaupunkeja kertyi lopulta se 19. Ihan hyvä määrä sanoisin, vaikka se 20 tavoitteena olikin! Ehdin kuitenkin tehdä viimeisen shoppailut ja sullottua koko tuplaantuneen omaisuuteni kahteen 80 litran kassiini. Lentokentällä laukut painoivat yhteensä 45kg, ja mulla oli vielä yli 10kg käsimatkatavaroita…. Hups! Mennessä mulla oli siis yksi 20kg painava laukku… Minä mitään shoppaillut! Noh nyt en sit hetkeen tarvitsekaan mikään, vaikka saatoin silti ostaa parit pökät ja aivan ihanan jumpsuitin Helsingistä. Ja pari toppia tänään, mutta hei mitä ihmettä, mulla ei ollut kaapissa yhtään valkoista t-paitaa! Paitsi vaihdossa mukana ollut rakas hapsu-teeppari, joka ei tullut toimeen Madridin pesukoneen kanssa ja on nyt roskiskamaa. Snif.

Niin siis, shoppailujen ja pakkailujen lisäksi vietin aivan mahtavat pari viimeistä iltaa Madridin yössä! Toukokuussa tuli käytyä Gabana-klubin Gabana Wednesdayssä peräti kolme kertaa ja aina mulla oli aivan mahtava ilta! Vikana iltana eli torstaina mun ei pitänyt lähteä ulos, mutta olin aika helposti houkuteltavissa, kun Minna toivoi pääsevänsä näkemään Kapitalin. Syötyämme vähän spessumpia tapaksia Minnan ja Hetin kanssa La Musassa (suosittelen!), lähdettiin Minnan kanssa Kapitaliin. Viihdyttiin siellä pari tuntia, kunnes todettiin, että näääh ei nyt oikein nappaa. Minna heitti vitsillä, että mennään jatkamaan juttua irkkubaari Fontana de Oroon ja mä ja Leena tartuttiin heti syöttiin. Sinne siis! Puoli kuudelta valot alkoivat välkkyä pilkun merkiksi ja pakollisen mäkkärireissun jälkeen kiivettiin Minnan kanssa mun torniini odottamaan auringonnousua.  Mulla meni auringonnousu aika ohi, sillä pakkailin samalla viimeisiä kamoja ja yritin saada kaiken mahtumaan. Lähes mahdottoman tetriksen jälkeen sain kaiken tungettua mukaan ja sain onneksi Minnasta apua tavaroiden alas raahaamiseen! Vedettyäni taksin oven kiinni, tuli itku. Nyt se oli ohi, kauan odotettu vaihtokevät Madridissa. Kuten Hettikin jo kirjoitti, takaisin pääsee aina, mutta ei se kuitenkaan ole sama asia, sillä samat ihmiset eivät ole siellä enää seuraavalla kerralla, joka kuitenkin on vain nopea turistipyörähdys kaupungissa, vaikka vähän erilainen turisti tulenkin olemaan! Hassua tuntea Madrid paremmin kuin kotimaansa pääkaupunki Helsinki! :D

Hmm ehkä päätän tän jaarittelun tähän ja säästän seuraavat pulinat seuraavaan postaukseen!

0 kommenttia:

Lähetä kommentti