keskiviikko 13. huhtikuuta 2016

Málaga - perjantai

Perjantaiaamuna sai taas herätä hiukan liian aikaisin aamulla lennolle, mutta onneksi perillä odotti aurinkoinen Málaga! Lennon lähtöä odotellessa pohdiskeltiin, että oliko Jari Sillanpäällä se joku Malaga-biisi... kiitos näiden pohdintojen, mulla soi koko viikonlopun päässä "aurinkoooon... tarpeekseni saanut oon... lennän Málagaaaan!" :D

Laskeuduttiin tuuliselle kentälle samaan aikaan Helsingin koneen kanssa, joten eipä oltu ainoat suomalaiset kentällä. Raffin ja pitkän laskeutumisen jälkeen olin melkoisen iloinen, ettei paluumatkaa tarvinnut lentää! Tää oli siis se reissu, jonka ostin esitelmän päälle ja piti tulla kotiin pari päivää aikaisemmin bussilla...

lentokenttä

Málaga tervehti meitä aurinkoisena ja saatiinkin nauttia lämmöstä ja auringosta koko viikonloppu. Sunnuntaina bussin lähtiessä alkoikin sitten sade eli kävi hyvä tuuri säiden kanssa! Olin valinnut hostellin keskustan ulkopuolelta, mikä oli sekä hyvä että huono juttu. Plussa: hostelli oli rannalla, joten terassilta oli aika kivat näkymät. Miinus: se tosiaan oli hippasen etäällä sieltä keskustasta. Tarkemmin sanoen 2,5km, mikä pitkän päivän jälkeen tuntui maratonilta. Toisaalta olin aikonut vuokrata pyörän koko reissun ajaksi, mitä ei sitten lopulta tehty. Alun perin olin lähdössä reissuun yksin, mutta kun Minna innostui lähtemään mukaan, en todellakaan pistänyt vastaan!

Majoituttiin Hostal Bellavista Playa Malagassa ja viihdyttiin! Hostellin ranskalaiset omistajat oli todella mukavia koko ajan ja saapuessamme he järjestivät meidät samaan huoneeseen, vaikka hostelli oli täynnä ja olimme tehneet erilliset varaukset erilaisiin huoneisiin. Tämä oli myös ensimmäinen dormi-kokemus Espanjassa, ja vaikka oma huone on aika kiva juttu, niin eipä dormissakaan mitään vikaa ollut. Tässä on taas tullut etsittyä majoitusta tuleville reissuille ja ilmeisesti etenkin Andalucian hostelleissa on todella yleistä, ettei hostellin private-huoneissakaan ole omaa kylppäriä. Miksei siis samantien nukkua vieraiden ihmisten kesken samassa huoneessa, jos samaa vessaa joutuu kuitenkin käyttämään :D Anyway, hostellilla on alakerrassa oma terassiravintola, jonka ruokaa en kuitenkaan ihan heti lähtisi suosittelemaan, mutta muuten se oli oikein viihtyisä hengailupaikka ja aika mysig iltaisin!

Malaga5Malaga4Malaga3
Perjantaina heitettiin heti alkuun kevyemmät vaatteet päälle ja lähdettiin tarpomaan takaisin kohti keskustaa. Kierreltiin ja kaarreltiin ja käytiin katsomassa Alcazaba, josta on niin paljon kivoja kuvia, että kirjoittelen siitä ihan oman postauksensa :)

Kiertelyn jälkeen vedettiin syvään henkeä ja aloitettiin taaperrus takaisin hostellille. Päätettiin pitkän päivän jälkeen testata hostellin ravintola, sillä Google mapsin mukaan lähistöllä ei ollut muita kuppiloita. Juups, seuraavana aamuna lähdettiin keskustaan takapihan kautta ja kulman takaa paljastui yksi jos toinenkin ravintola :D Että simmottis.

Malaga2Malaga11Malaga10Malaga9Malaga7Malaga6
Hmmmm olin ajatellut höpötellä koko viikonlopun tarinat samaan postaukseen (sitä Alcazabaa lukuunottamatta), mutta kivoja kuvia on hiukan liikaa.