lauantai 4. kesäkuuta 2016

Lajikokeiluja

Alkuperäinen suunnitelma oli tulla vaihdon jälkeen kertomaan, että heheh eipä tullu vaihtarikiloja vaan jopa jätin muutaman kilon Espanjaa. No ei se sitten ihan niin mennytkään. Tyhmäähän sitä pelkkää kilonumeroa on tuijottaa, mutta kieltämättä olo omassa kropassa on ollut tosi inhottava käytyäni vaa'alla muutama päivä sitten! Kävin tänään juhlistamassa ihania partiopikkusiani ja voi että kun oli inhottava olo siinä ainoossa kaapista löytyneessä kesäisessä juhla-asussa! Myönnettäköön, että oli pakko kerjätä Ollilta muutama "hyvältä sä näytät!"-kommentti ennen kuin pystyin astumaan ovesta ulos :D

No mutta asiallehan voi tehdä jotain. Odotinkin ihan innoissani 1.6 alkanutta salijäsenyyttä, mutta öö, 4.6 enkä ole vielä käynyt siellä kertaakaan. Miten se eka salikerta onkin niin vaikea! Madridissakin mulla meni n. kuukausi, että aloin oikeasti siellä salilla käymään ja ilman suihkuongelmia olisi saattanut mennä vieläkin kauemmin. Mun on myös alettava käymään Suomessa salilla "eri tavalla" kuin ennen, sillä ennen viime loppusyksyä mun lemppari ryhmäliikuntatunnit oli PowerStep ja pumppi, mutta nyt en ainakaan pumppiin enää uskalla mennä. Joululomalla katsottiin nimittäin Sairaala Neon ortopedin kanssa magneettikuvia mun selästä ja lopputulema oli alkava rappeuma alimmassa välilevyssä. Awesome. Kevään aikana olenkin parhaani mukaan pyrkinyt vahvistamaan keskikropan lihaksia, joka on oikeastaan ainoa asia, mitä tolle vaivalle voi tehdä.

Mun piti ihan vaan tulla kertomaan, että olen tällä viikolla kokeillut jopa kahta mulle ei niin jokapäiväistä lajia! Tiistaina käytiin partioporukalla testaamassa ilmajoogaa ja perjantaina käytiin melomassa! Oonhan mä melonut vaikka ja kuinka, mutta en inkkarikanootilla aurajokilaaksossa.

ilmajooga1
ilmajooga2

Ilmajooga oli ihan törkeen kivaa! Hiukan innostuin lajista ja nyt odotan jo innolla seuraavaa kertaa! Harmi vaan, että se on hiukan hintavahko harrastus. 15€ kerralta on melko paljon etenkin näin vaihtokevään jälkeen! Ehkäpä ensimmäisen palkan jälkeen voisin käydä uudelleen testaamassa. Toisaalta voisihan niitä kulttuuri-/liikuntaseteleitä käyttää muuhunkin kuin ruissilippujen ostoon...

Ilmajooga voisi sitäpaitsi tehdä hyvää myös tolle mun selälle, sillä ton silkin avulla pystyi ihanasti venyttämään paitsi muita lihaksia niin myös selkää ja eri liikkeissä (okei, asanoissa joogakielellä, tiedän :D) silkki myös tukee selkää ja jakaa painon tasaisesti nikamille. Tänään hinnoittelin pari tuntia kyyryssä kirpparikamoja eikä selkä oikein tykännyt. Eli vaikka kivut ei tällä hetkellä ole lainkaan samanlaiset kuin joulun aikoihin (kun en meinannut päästä Pub Niskan penkeistä ylös, kun sattui niin paljon), selkä alkaa vaivata tollasissa jutuissa. Uskon vakaasti, että säännöllinen joogailu voisi auttaa ja koska tavallinen jooga on mun mielestä jotenkin tylsähköä, niin ilmajooga vois olla mun juttu!

Oon aina vähän kammonnut kanootteja, sillä oon tottunut melomaan vain kajakissa. Jotenkin oon mieltänyt kanootit tosi kiikkeriksi, mutta eipä toi Aurajokisäätiön kanootti ainakaan ollut :D Onneksi, sillä ei hirveesti ois napannut kipata ah niin ihanan ruskeaan Aurajokeen.

melonta
melonta2

Ei myöskään hassummat maisemat tuolla joella! Hauskaa, että Turun keskustasta on niin lyhyt matka landemaisemiin ja mä olisin oikeastaan voinut lopettaa melomisen ensimmäiseen mutkaan ja vain ihailla maisemia lopputunnin ajan! Mutta pitihän sitä nähdä mitä seuraavan kulman takana odottaisi! Lopulta melottiinkin yhden mutkan verran liian kauas ja takaisinpäin tullessa saimme pitää kunnon tahtia yllä, jotta ehteisimme perille ajoissa ennen ajan loppumista. Emme ehtineet, mutta ei onneksi jouduttu 10min takia maksamaan lisätunnista :)

Mitäs sitä sit ens viikolla kekseiskään! Saattaapi kyllä olla, että ekan työviikon aikana kaikki energia menee ihan siihen töissä jaksamiseen :D

0 kommenttia:

Lähetä kommentti