lauantai 13. huhtikuuta 2013

♥ Lontoo ♥

Huhhuh, nyt on matkoilta palailtu! Lontooseen on kyllä ehdottomasti palattava vielä monen monta kertaa ja olishan se mukavaa viettää siellä jossain välissä vähän pidempikin aika :) Nyt on kuitenkin jalat niin muussina kävelystä, että teki hyvää tulla kotiin. Lompakkokaan ei ois kestänyt shoppailua enää päivääkään...

Ennen Lontoota poikettiin Vaasassa ja Seinäjoella aiheuttamassa yleistä hämmennystä ja oli ihan huippu viikonloppu! Just sopivassa suhteessa biletystä ja mukavaa hengailua ystävien kanssa. Tuurin kyläkaupasta löytyi myös aivan mieletön Weljekset Keskinen -haalarimerkki haalareita koristamaan! ei taida kovin moneltä löytyä samaa :D

Maanantaida poikkesin vielä pikaisesti koululla tekemässä pakollisen espanjan sanakokeen (liitetiedosto on englanniksi attachment -> loogisesti pääteltynä se ois espanjaksi el atachamento, ai ei? :D) ja sitten bussilla kohti Helsinki-Vantaata!

Bussissa piti kuvata matkakynnet ennen ku tuhoaisin ne:

Jos lennätte Gatwickille, niin suosittelen kyllä ostamaan junaliput gatwick-keskusta-gatwick netistä etukäteen! Säästää parhaimmillaan jopa 20£.

Hostellikin löytyi lopulta suht helposti, vaikka kaverilla meinasi mennä usko mun kartanlukutaitoihin ;) Oltiin varattu paikat 8 hengen mixed -huoneesta, joten hiukan jännitti mikä meitä siellä odottaisi. Yllätys oliki suuri, ku meidän huoneessa ei ollut ketään muuta! Ekana ja tokana yönä siellä oli lopulta yksi meidän lisäksi, mutta vikana yönä huone olikin täynnä.

Tiistain suunnitelmiin kuului shoppailu Primarkissa ja käynti Notting Hillissa tai Camdenissa. Aamukahvien jälkeen suunnattiin siis Primarkiin, jossa oli ihanan hiljaista vielä siihen aikaan aamusta. En tiedä mihin aikakoneeseen sitä oikeen astuu Primarkissa, koska aika kuluu ihan supernopeesti. Hieman ennen puoli kymmenen astuttiin ovista sisään ja arvatkaapa koska astuttiin ulos? Kello oli lähemmäs puol neljä eli kuusi (6!) tuntia siellä meni! Jestas. Propsit Burger kingille, että sijaitsevat ihan Primarkin naapurissa, ei ois kauemmas jaksanut lähteä ruokapaikkaa etsimään. Koska kello oli niin paljon, päätettiin siistää Notting Hillit seuraavalle päivälle ja jatkaa Oxford streetin koluamista. Ensin vietiin kyllä ne jäätävät Primark-kassit hostellille.

onnellinen Primarkin jälkeen <3

Kun lopulta päästiin takaisin hostellille, alettiin valmistautua iltaa varten Sainsburystä mukaan tarttuneiden juomien kera. Vinkki: Sainsburyn oma London gin jtn. ei ole hyvää -> älkää ostako, vaikka maksaakin puolet vähemmän kuin muut juotavat. Oltiin juuri lähdössä, kun hollantilainen huonetoverimme ilmoitti tulevansa mukaan, mikä sopi meille oikeen hyvin! Mua ainakin jäi vähän harmittamaan, että meillä oli niin kiva ilta, muttei vaihdettu mitään yhteystietoja. Suunnattiin lähellä Leicester squaren metroasemaa sijaitsevaan the Zoohon, josta oltiin saatu suosituksia aikaisemmin illalla, kun saatiin ruokaseuraa KFC:llä :D Meno oli yllättävän kova ottaen huomioon, että oli tiistai-ilta, mutta ilmesesti Pub crawl oli juuri päättynyt sinne, joten ei ihmekään, että porukka tuntui olevan vauhdissa.

Lähdettiin hostellille joskus kahden aikoihin ja ihastuttiin Covent Gardenin yövalaistukseen

Victoria's secretin sovarit oli kaikki ihania!

Aamulla herättiin aikaisin ja suunnattiin Piccadillyn kautta Victoria's secretille. Pari tuntia sielläkin taisi kulua, mutta lopulta poistuttiin tyhjin käsin. Sen jälkeen taidettiin vihdoinkin selvitä sinne Notting Hilliin saakka. Ihasteltiin tottakai värikkäitä taloja, mutta itse keskityin lähinnä lounaspaikan etsintään. Taisin olla ihan supernälkäinen, koska muistikuvat on todella hataria! Päädyttiin johonkin hipsteripaikkaan syömään uuniperunaa ja voi vitsit kun maistuikin hyvältä kaikkien hamppareiden ja pitsojen jälkeen! Notting Hillistä kävelimme Bayswateriin Whiteleys-ostoskeskukseen missiona tyhjentää Beauty Basen hyllyt L.A.colorsin kynsilakoista. Ostin niitä viime Lontoon matkallani 15, nyt selvisin 7 10:llä lakalla :D Hintaa noilla on 99p/kpl ja ovat superlaadukkaita hintaansa nähden! Pysyvät kynnellä hyvin ja 1-2 kerrosta riittää peittävään lopputulokseen mainiosti!

Sitten takaisin Oxford streetille! Alkuperäisen suunnitelman mukaan meidän piti shoppailla siellä vain viimeisenä päivänä, mutta eihän se ois riittänyt mihinkään! En tiedä onko mulla koskaan ollu jalat yhtä kipeet kun siinä vaiheessa, kun lopulta lähdettiin kävelemään takaisin hostellille. Kivuliaimmat 2km ikinä. Pienen freshauksen jälkeen lähdettiin vielä viimeiselle aterialle Vapianoon ja sitte nukkumaan.

Viimeisenä aamuna eli torstaina aloitettiin aamu aamiaisella läheisessä kahvilassa. Jälleen yks hipsteripaikka :D Meillä olisi ollut hostellillakin aamupala, mutta meille riitti yksi aamu paahtoleipää+nutellaa. Kun oltiin saatu maha täyteen, suunnattiin Camdeniin. Oltiin molemmat käyty siellä aiemminkin, mutta mä en ollut käyny siellä markkina-alueella ollenkaan. Huonon sään takia ei kauaa jaksettu ihmetellä siellä, joten lähtettiin takaisin Oxfordille. Taas. Suht pian piti kuitenkin etsiä  lounaspaikka ja kiirehtiä hostellille hakemaan laukut. Olin tulla hulluksi kahden urheilukassini kanssa, mutta yllättävän helposti silti selvittiin lentokentälle ja päästiin eroon isoista laukuista. Vaikka oltiin kentällä yli kaks tuntia ennen koneen lähtöä, jotenkin kummasti onnistuttiin melkein myöhästymään boardingista. Hups.

Helsinki-Vantaalla mulla oli puol tuntia aikaa bussin lähtöön, joten päätin kaivaa kotiavaimet valmiiksi esiin laukun pohjalta. Arvatkaa mitä huomasin kotiovella? mun avaimet ei ollukaan siellä kukkarossa, minkä olin kaivanu esiin..... hetken paniikin jälkeen muistin laittaneeni ne uuteen lompakkoon, joka myöskin oli laukun pohjalla. Loppu hyvin kaikki hyvin ja kaaduin lopenuupuneena sängyn pohjalle! Perjantaina jouduin heräämään kymmeneksi enkun tunnille ja täytyy sanoa, että mulla ei oo minkäänlaista muistikuvaa siitä tunnista :D