sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

Miracle

En todellakaan odottanut, että mun istutuksissa tapahtuis mitään ainakaan kahteen viikkoon. Siksipä multa meinas pudota silmät päästä eilen, ku yhtäkkiä sivusilmällä huomasin, että yhdestä ruukusta pilkistää jo vihreää! Eli ainakin rucolan siemenet oli toimivia ja saatoin hiukan liiotella "varasiementen" kylvämisessä. Hups. Mut kattokaa! Toi rucolahan kasvaa ihan silmissä! Ylempi kuva otettu siis eilen ja alemman otin just äsken. Mitä täällä tapahtuu?! :D


Rucolan itämisaika olikin pussin mukaan kaikkein lyhyin (12vrk mukamas), seuraavaksi lyhyin oli pinaatissa, jossa myös näkyy jo pieniä elonmerkkejä! :) 

Ei siis tainnut mennä rahat ihan hukkaan. Kannatti tuhlata luomu yrttimultaan ja merileväuutteeseen, johon löysin suosituksia netistä. Merileväuute taitaa sopia noihin istutuksiin, mut partiosta mukaan napattu ruusu ei niinkään näytä tykkäävän siitä. Sen verran masentuneelta se näyttää jo muutaman päivän jälkeen... 



Tää kuva tiivistää mun suhteen rahaan. Toisaalta rakastan shoppailua, mutta toisaalta jopa 15snt voi olla tärkeetä mulle :D Kupittaan vapusta ilmaiseksi saatu ed-tölkki oli pakko jättää kotiovelle matkalla keskustaan.... Melkeen harmittaa, että heitin (myös ilmaiseksi saadun) vesipullon roskiin. Siitä ois saanu 20snt! :D

Seuraavaks voisin postata jostain muusta ku viherpeukalojutuista. Mua vaan naurattaa mun tänkin päiväset asukuvat, ku mun katse on niin kuollu. Viime yönä sain onneks nukuttua vähän univelkoja pois, ni ehkä mä vielä vappuun mennessä piristyn!

0 kommenttia:

Lähetä kommentti