perjantai 1. maaliskuuta 2013

First impression?

Perus perjantai: yksin kotona ja ihan älyttömän tylsää. Ei sillä että mitään jaksaisin tehdäkään, mut aina on kiva edes facebookin chatissä jutella jonkun kanssa. Tänään sielläkään ei oo ketään, koska kaikilla muilla on elämä. Mitä siis päätän tehdä: alan jutella itelleni. Great idea hei eikä ollenkaan alkavan hulluuden merkki. Siispä päätän alkaa kirjoittaa blogia - tätä nyt teoriassa voisi joku muukin lukea eikä tää olis vaan jonkun höyrypään mietteitä itselleen. Ite blogi on ollut pystyssä jo varmaan kuukauden, mut en ole ehtinyt alottaa + olen aika perfektionisti ulkoasun kanssa eikä se vieläkään ole hyvä!

Oon kirjottanu blogia ennenkin. Mun bloggaaja-ura alko jo vuonna 2005, ku olin just täyttänyt 13. Kyllä. 7 vuotta bloggasin käsitöistä. Mulla ei oikeen oo käsityöihmisiä kaveripiirissä, mut netistä löysin samanhenkisiä ihmisiä. Viimiset pari vuotta bloggasin aina vaan harvemmin ja viime joulukuussa poistin koko tekeleen näkyvistä. Nyt kokeilenkin jotain ihan erilaista nimittäin en aio rajata tän blogin aihepiiriä mitenkään.

Söin just romanttisen pihviaterian... yksin. Oon seuraava masterchef. Tai sit en. Minä ja keittö ei oikeen sovita yhteen noin niinku yleensä. Edellispäivänä keitin ekaa kertaa ikinä (!) kananmunia ja neki jäi vähän turhan pehmeiksi. Ja munakkaanki oon onnistunu kärtsäämään. Paras ikinä on kuitenki se, ku tein (ekaa kertaa ikinä myöskin) kasvissosekeittoa ihan from the scratch ja poltin sen pohjaan. Uutuuttaan kiiltelevä kattila meinas olla samantien entinen kattila... parin tunnin jynssäyksen jälkeen alko olla pohja taas näkyvissä.



Koitetaan nyt saada joku pieni esittely kasaan:

  • Pauliina 21v Turku
  • Entinen hikari muuttu kauppakorkeessa lusmuksi. Ei hyvä. Eilen loppuneella tenttiviikolla onnistuin kyllä kasvattavaan lukuintoa jonkun verran ja musta tuntuu, et alan vihdoinki päästä mukaan tähän opiskeluun!
  • Netti- ja shoppailuaddikti. Ei hyvä yhdistelmä, sillä aivan liian usein tulee eksyttyä nettishoppailemaan. Asiaa ei yhtään auta ne miljoona mainossähköpostia, joita ilmestyy sähköpostiin koko ajan
  • Luen myös tosi paljon muoti/lifestyle blogeja ja niissähän noita mainoksia vasta riittääki. Ei hyvä.
  • Mistä päästään siihen, et rakastan vaatteita. En muotia niin hirveesti seuraa, mut kiinnitän paljon huomioo siihen, mitä päälleni laitan ja mitä muilla on päällä. Mun vaatekaappi on ihan täynnä, mut silti vaatekriisit on iha joka-aamunen ongelma. Pitäis karsia kaapista KAIKKI sellanen pois, mitä ei käytä. Mut en raaski! Niillä kaikilla matkoilta hankituilla hard rock cafe -paidoillaki on kuitenki tunnearvoa ja niistä tulee muistoja mieleen! Esim. Lontoossa vuonna 2007 oli pakko vaihtaa just ostettu hard rock cafe -paita päälle, jotta päästiin Harrodsille sisään. Se oli huikee keikka. Olin tosiaan kansainvälisellä partioleirillä Englannissa ja sen päätteeksi oltiin päivä Lontoossa. Harrodsin vartijat ei päästäny meitä joukkueen kamppeissa sisään, koska meitä oli siellä jo niin paljon ja meitä pidettiin vissiin jonain turvallisuusriskinä. Mutta joo fun fact: oon kävelly Lontoon keskustassa kirkkaassa päivänvalossa kurasilla lenkkareilla. Never gonna forget that........ 
  • Mun jutuista katoo pointti... aina. Juttu lähtee lentämään ja se alkuperänen juttu unohtuu kokonaan. Toi äskeinen ^^ ei suinkaa ollu konkreettinen esimerkki tästä... :D

Okei siinä se.


Löysin kameran uumenista kuvan tuulettumassa olevista vaatteista. Miten niin välttelin tenttiin lukemista..... Tässäkin kuvassa niin monta juttua, joita en oo a) käyttäny koskaan tai b) tuu ikinä enää käyttämään (sähkönsininen hame, ehkä jossain teemabileissä?). Huoh. 

Toi sininen hame on itseasiassa ite tehty, siks se roikkuu kaapissa edelleen. Muistan, et mulla oli se vanhojen tanssien jatkoilla päällä. Ja tais olla risteilylläkin. Mul on joku 10 hametta enkä ees ikinä käytä hameita/mekkoja...Oon housutyyppi, mut yritän koko ajan totutella hameisiin enemmän!
Sanoinki jo aikasemmin, että tykkään käsitöistä ja ompelemisen lisäks neulon ja teen kaikkii kivoi pieni diy-juttuja. Esim. eilen tein uusien (älyttömän tiukkoihin) farkkujen vyötärölle hienon kuminauha&nappi -systeemin, johon voi sit illalla siirtyä siin vaiheessa, ku alkaa liikaa ahdistaa. 

Ehkä en tuhlaa kaikkia postausideoita tähän yhteen kilometripostaukseen, koska siin tapauksessa jäis tän blogin tarina kovin lyhkäseks! :D

See you soon! 
Puss och kram!

1 kommentti:

  1. moi! löysin sun blogin tuolta jannin blogin kommenteista. Mua vähän ärsyttää se että luen vaan noita "suosittuja" blogeja ja oonki yrittäny selailla aina välillä muitakin mut mikään ei oo oikeen iskeny, paitsi nyt! mun mielestä sulla on hyvä blogi, jalat maassa ja ennenkaikkea samanlainen huumorintaju ku mulla eli sulle yksi lukija lisää :) hyvää viikonloppua -e

    VastaaPoista