keskiviikko 18. toukokuuta 2016

Elämää tornissa

Huhuh ja puuh! Alkais olla tämän tytön vaihtoreissut paketissa, sillä eilen kotiuduttiin intensiiviseltä viiden päivän ja neljän kaupungin reissulta etelästä. Läpikäytäviä kuvia on reippaat 1200, joten niissä menee tovi. Tästä blogista on kuitenkin tullut vahingossa ihan reissublogi, joten ajattelin nyt höpötellä ihan muusta! Harmi vaan ettei mun elämään täällä ole oikein muuta kuulunut kuin jatkuvasti seuraavan reissun odottaminen :D Nyt aion kuitenkin olla nämä jäljellä olevat 9 päivää ihan täällä Madridissa PAITSI että teen yhden päiväreissun vielä jonnekin. Miksi? Koska tällä hetkellä olen käynyt 19 kaupungissa ja kyllä se 20 pitää saada täyteen! Salamancassa haluaisin käydä, joten luultavasti siellä vielä pyörähdän! Aiemmin kauhistelin "pitkää" bussimatkaa, mutta höh eihän se ole kuin kevyet 3h! Ei mitään verrattuna eiliseen 7h15min maratoniin Marbellasta Madridiin. Ja kas, Salamancaan pääsee ensi viikolla junalla edullisemin kuin bussilla. Taidankin ostaa liput jo tänään! :D

Niin siis en ollenkaan eksynyt ajatellusta aiheesta. En edes muista milloin olen viimeksi kirjoittanut ihan perusarjesta täällä Madridissa. Toisaalta se ei ihan normiarkea ole ollut koko aikana :D Huhtikuun puoleen väliin saakka sentään tuntui melkolailla arjelta, mutta sen jälkeen on ollut jos jonkinlaista erikoisohjelmaa. Ensin ihanat rakkaat kamuset tuli kuun puolessa välissä moikkailemaan mua ja vitsit ne päivät menikin nopeasti! En ollut miettinyt etukäteen muuta kuin nukkumisjärjestelyjä, sillä tätä mun koppia ei ole ihan neljän hengen majoittumiseen ajateltu :D Vielä viikko vieraiden jälkeen mulla oli olkapää jumissa kovin ahtaasti nukutuista öistä, mutta ei se mitään, se oli sen arvoista! Kierreltiin muutamia nähtävyyksiä ja käytiin pariinkin kertaan Malasañassa kiertelemässä. Osuttiin sattumalta keskelle Pinta Malasaña -katutaidetapahtumaa ja vieläkin muistelen sitä ihanan rentoa sunnuntai-tunnelmaa siellä. Kadut oli aivan tukossa jengiä ja roskikset (ja kadut..) pursuivat tyhjiä Mahou-tölkkejä. En ole kertaakaan nähnyt niin paljon hyväntuulisia madrileñoja samassa paikassa! :D

madrid1madrid4

Niin siis tuosta kamujen vierailusta on nyt aikaa aika tarkkaan kuukausi ja viimeksi olen tehnyt kotona ruokaa sitä edeltävällä viikolla.... ihmekös kun toi vaihtobudjetti on vähän horjunut viime aikoina :D Viime viikolla ihan oikeasti meinasin tehdä ruokaa, mutta
1) mun hylly jääkaapissa on vallattu, joten sinne ei mahdu mitään ruoka-aineksia
2) meidän keittiön ainoa kattila oli kadonnut. Paistinpannuhan hajosi jo maaliskuun puolella.
että se siitä sitten! Hain burriton El Tierrasta. Olen saattanut hakea niitä useamman tässä viimeisen kuukauden aikana... Mutta siis aivan törkeen hyviä. Pulled pork on paras, steak oli aika kuiva samoin kuin kana.
Tänään söin lounaaksi vesimelonia ja patonkia yrttituorejuustolla. Ehken höpötä enempää tästä mun viimeaikojen ruokavaliosta...

Odotan itseasiassa aika kauhulla tätä viimeistä reilua viikkoa, kun joudun olemaan ihan täällä omassa tornissani. Toisaalta olo on jo nyt aika haikea. Äsken syödessäni tuota lounastani katon reunalla istuen ei ollut huulen väpätys kaukana. Lounaat katolla onkin ehkä parasta tässä luukussa, sillä olin oikeastaan todella yllättynyt eilen tullessani kotiin siitä, ettei täällä näyttänyt olevan mikään rikki. Ainiinjoo tosiaan, en ole käynyt kotona suihkussa sitten... sen huhtikuun puolenvälin kun kamut oli täällä. Tai kerran taisin käydä, mutta hiuksia en pystynyt siellä pesemään, sillä tittididiiii se on rikki. Vettä tulee niin pienellä paineella, että pelkän kropan kasteluun menee useampi minuutti. Onneksi on salijäsenyys, niin olen sitten suihkinut siellä. Tuleepahan käytyä sielläkin aina kotona ollessa! Nyt en ole reissun takia taas viiteen päivään päässyt sinne ja onkin jo aika ikävä! Onneksi tänään pääsee taas crossailemaan Siltsun tahtiin :D

madrid2madrid3

Mun höpötykset ei taida ihan kuulostaa siltä, että olen täällä opiskelijavaihdossa. No, se on mennyt siinä sivussa. Nyt on takana kolme tenttiä neljästä ja ainakin yhden pitäisi olla läpi :D Tänään oli taas sellainen tentti, ettei olisi edes lukeminen auttanut. Tai olisi se vähän, mutta en vain tajunnut opetella laskutehtäviä tarpeeksi... Noh kattellaan miten meni! :) Pahin on kuitenkin vielä edessä, sillä perjantaina on edessä international trade, joka on ihan täyttä hepreaa mulle. Ajattelin aloittaa tenttiin valmistautumisen tukemalla Espanjan taloutta ja käydä vähän kaupoilla. Pääoma liikkuu ja talous pyörii ja niin eespäin!

0 kommenttia:

Lähetä kommentti