sunnuntai 16. maaliskuuta 2014

SINGLE SNACKS

Mun ei tulis mieleenkään ostaa kaupasta valmiita ruis-snacksejä, koska ne on mun mielestä täysin ylihinnoteltuja. Kuitenkin, mun on tehny niitä mieli jo jonkun aikaa, joten tänään päätin tehdä niitä itse. Jonkun ohjeen olen netissä joskus nähnyt, mut eipä näihin sen kummosempaa reseptiä tarvita.



Ruis snacksien lisäksi näitä vois kutsua nimellä single snack, koska ellei kanssaeläjä(t) satu pitämään valkosipulista, saattaa nää aiheuttaa pahojakin konflikteja :D Täälläkin kämpässä leijailee varmasti muutaman päivän ajan valkosipulin aromit, mut toivottavasti onnistun jotenkin pelastamaan oman hengitykseni ennen huomista työpäivää... muuten voi olla aika hiljaista mun kassalla :D

Eli mitä tarvitset:




Pilko ruisleivät kuvan mukaisesti ohuisiin viipaleisiin ja heitä kaikki ainekset pannulle. Irrotin leipien ala- ja yläkanniskat toisistaan vasta pannulla lastan avulla. Sai hyvin ajan kulumaan pannun lämpeämistä odotellessa!
Paista kunnes suikaleet vaikuttaa rapsakoilta (älä polta, mutta pieni ruskistuminen ei haittaa yhtään). Odota jäähtymistä pari minuuttia ja aloita rouskuttelu!

Valkosipulijauhe on muuten hyvä esimerkki mun laiskuudesta: en jaksa itse palotella kokonaista valkosipulia, joten olen ostanut laiskan naisen versiota valkosipulista... :D






Tää voiskin olla viiminen syömiseen liittyvä postaus vähään aikaan...

0 kommenttia:

Lähetä kommentti