maanantai 21. huhtikuuta 2014

PÅSK

Onko +18 aina tuntunut noin lämpimältä! Pitkät housut alko vartin kauppareissulla ahdistaa ihan sikana ja pitkähihanen nyt ainakin oli ihan liikaa. Harmi, etten tällä pullamahallani kehdannut riisua farkkupaitaani... että pitikin syödä pari pullaa just ennen lähtöä! :D

Tää pääsiäinen on tuntunut ihan älyttömän pitkältä, koska en ole tehnyt oikeen mitään. Tekemistä riittäis pidemmäksikin aikaa, mut en mä jaksa. Parina viimesenä iltana olen mennyt ennen kymmentä nukkumaan vain siksi, ettei oo ollut mitään kivaa tekemistä. Viime yönä nukuin 12 tuntia ja olin aamulla kujalla ku lumiukko :D Jospa tänään menis nukkumaan vähän myöhemmin - useimmitenhan tilanne on ihan päinvastanen, ku tulee roikuttua koneella ties kuinka myöhään!

Pitkäperjantai oli jälleen kerran piiitkä. Lähes suoraan sängystä lähdin mökille "nauttimaan kevätsäästä" eli toisin sanoen munt huijattiin haravoimaan. Katalat ketut! Oli kyllä yllättävän kivaa taas kun päästiin vauhtiin, mut ajatus haravoimisesta on aina yhtä puuduttava. Myös kesän ekat makkarat tuli nautittua, vaikka en enää tykkääkään niistä yhtä paljon ku ennen. Grillipihvi on enemmän mun juttu ♥

S31

Käytiin myös tsekkaamassa onko vene vielä tallella. Olihan se ja täytyy kyllä nostaa hattua niille, jotka noi venheet tuolta hallista purkaa - sen verran lähekkäin toisiaan ne siellä on!

Eilen sunnuntaina vietettiin siskon synttäreitä sukulaisten kanssa, ja äiti oli tehny ihanan täytekakun :) Harmi, että tuli syötyä kaikennäköstä herkkua ennen sitä niin paljon, et hyvä ku pienen palasen sain alas. Ja sit minä tyhmä unohdin pyytää sitä palasen mukaan kotiin! Ois maistunu tänään aamiaiseksi ;D

Sisko adoptoi mun liitutaulun mun muuttaessa pois (lievästi harmittaa näin jälkikäteen...) ja sillä oli tarkka countdown menossa päivistä kesälomaan. Se tais vähän mököttää mulle, ku sanoin et mulla onki enää yks päivä koulua jälellä. Plus tietty tentit, mut ne tuntuu vielä niin hämäävän kaukasilta...


Hiljattain päivitetty23
Tänään on ollu varsinainen en oo tehny mitään -päivä, vaikka onhan tässä ny kaikennäköstä tullu puuhattua. Alotin aamun siivoomalla lattialta kaikki sinne tänne laskeutuneet vaatteet, minkä jälkeen päästin kodinhengettären oikeen kunnolla vauhtiin ja pyöräytin pellillisen pullia. Niistä tuli harvinaisen rumia, vaikka kuvassa ne näyttääkin yllättävän hyviltä. Joku meni kuitenkin pieleen eikä mun taikina kohonnut ollenkaan ja ultimate kuohkeus jäi pullista puuttumaan. Noh, isken noi pakkaseen hätävaraksi ja tarjoilen mikronlämpiminä kaffevieraille joku päivä :D

Iltapäivästä aurinko alkoi paistaa parvekkeelle, jossa vietinkin sit lopun iltapäivästä. Ensin iskin pari viikkoa odotelleet siemenet ruukkuihin ja nyt sit odotellaan kesän basilika-satoa :) Tänä vuonna en jaksanu kylvää yhtä paljon ku viime vuonna, koska viime vuonna oikeastaan vain se basilika oli menestys. Jospa tänä vuonna saisin persiljan ja rucolankin kasvamaan! Ainiin kylvinhän mä myös oreganoa, mut siitä ny ei oo mitään ennakkotoiveita.

Todella freesin näkösenä kävin myös lähi-Salessa pyörähtämässä ja täydentämässä akuutit ruokavarastot (danoninon stracciatella rahka ja pink lady -omenat :D). Jätskilaarista tarttu hetken mielijohteesta mukaan kohuttu Magnumin juhlajäätelö, joka ei kyllä mun makuhermoja hivellyt. Sinänsä vähän naurattaa, että se samppajan maku tuli yllätyksenä :D Mut hei minne saa reklamoida: kolme tuntia suorassa auringonvalossa eikä rusketusrajoista tietoakaan?!

P.S. mulla menee ihan just kohta heti hemot Flickriin.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti