torstai 29. tammikuuta 2015

NYC part 5: Les Misérables etc

Mulla on kesken aivan mielettömän raskas kouluprojekti, mutta koska se ei oikein tullu sujuvan, päätin käväistä blogin puolella. Miksi oi miksi en vilkaissut tota tehtävää ennen viimeistä viikkoa! Pikkuhiljaa tekemällä olis ollu ihan iisi.

Nyt kuitenkin vikoja NYC kuvia! Vitsit reissustakin on jo paljon aikaa! Lauantaina oon ollu jo kolme viikkoa kotona :O

Keskiviikko aloitettiin jonottamalla broadway-musikaalin liput TKTS:ltä. Ostettiin liput klo11 aukeavalta South Street Seaportin pisteeltä, sillä sieltä saa iltanäytösten lippuja heti aamusta. Times Squarelta iltalippuja saman päivän näytöksiin saa vasta kahden-kolmen aikaan iltapäivällä. Meillä oli suunnitelmana ostaa liput Matildaan, mutta jonossa onneksi päädyttiin sittenkin Les Misérablesiin. En tiedä mitä odotin lippujen maksavan, mutta kyllä meikapulu meinas perääntyä koko hommasta lippusedän kertoessa hinnaksi 75$/lippu. Eikös nää ollu niitä alelippuja! Joo oli, ne kalleimmat liput puoleenhintaan. Onneksi lopulta suostuin ostamaan liput, sillä musikaali oli ihan huikee! (Oli pakko pistää taas Lea Misérablesin soundtrack soimaan youtubesta)

lesmis2

Tältä päivältä on muuten vaan kännykkäkuvia. Kamera oli kyllä mukana, mut akku jäi kämpille. Huoh. Huomasin sen vasta kaivaessani kameran esiin seuraavassa kohteessa eli 9/11 muistomerkillä. Käytiin 9/11 museossa myös ja se oli paljon paljon isompi ku luulin. Itse en edes lukenut kaikkea tekstiä, sillä sitä oli vaan niin paljon. Kieltämättä vähän alko ahdistaa siellä alhaalla.

nyc911

Toi oli muuten aivan järkyttävän kylmä päivä. Vaikka mäkään en mikään kevyin keijukainen ole, niin silti meinasin lähteä tuulen mukaan! Ihan tosissaan sai välillä anella painovoimaa tottelemaan, ettei lentäisi ties minne autotielle. 9/11 jälkeen kävästiin vielä Century 21:ssa, joka oli melkonen pettymys. Tosin mua ei sen outletin jälkeen kiinnostanut toi paikka enää yhtään, sillä en ois jaksanut katsella edellisten kausien jämätuotteita enää yhtään enempää. Kohta taas takas tuuleen ja myöhäisen lounaan kautta Wall Streetille. Wall Street piti tottakai kauppatieteiden opiskelijoina käydä tsekkaamassa, mutta kuulkaa aika lyhyeksi jäi se tsekkaus. Pörssin ohi kiidettiin sellasta vauhtia, etten edes tajunnu sen olleen siinä. Härälle saakka ei edes yritetty lähteä. Äkkiä vaan metroon ja Times Squarelle hengailemaan ennen musikaalin alkua.

Viimeinen NYC päivä pyhitettiin shoppailulle. Ennen torstaina shoppailusaldo oli määrällisesti mitattuna melkosen köyhä, mutta onneksi vika päivä pelasti! En kyllä ymmärrä miten se olin taas vain minä, jolla alko loppupäivästä olee ongelmia niiden kassien kanssa. Hups. Onneksi illan ravintolassa oli melko tyhjää, niin sain kassit hyvin sohvalle viereen eikä tarvinnu laskea lattialle. Tässä kohtaa muuten huomaa, että reissusta on liikaa aikaa: en muista enää senkään ravintolan nimeä! Voi mummo lumessa.

nyccons
Yks suurimmista kauppapettymyksistä. Converse. Missä ne kaikki erikoiset kuosit oli mitä lähettiin hakemaan!?
Naapurin kenkäkaupoissakin oli paremmat valikoimat conssia.

Paluupäivänä ei lopulta keretty muuta kuin pakkaamaan laukut ja suuntaamaan vielä viimeiseen kenkäkauppaan ostamaan kavereillekin Timberlandit! Itsehän tein ostopäätöksen alkureissusta noin vartissa. Tai siis, olin päättänyt jo Suomessa ostaa ne, joten mitä sitä miettimään :D

Paluulento oli muuten melko jännittävä! Meillä oli tosiaan Finnairin lennot, mutta paluulento New York - Lontoo oli American Airlinesin operoima. Eli paljonpaljon parempi viihdevalikoima kuin Finnairilla! Siksipä harmitti melkosesti, kun kapteeni ilmoitta lennon kestävän tunnin ilmoitettua vähemmän! Siellä yläilmoissa oli nimittäin melkonen tuuli. Itse asiassa tuntia meidän koneen lähdön jälkeen lähtenyt British Airwaysin kone pääsi iltasanomiinkiin lentämällä ton välin jossain viidessä tunnissa. Meillä meni sentään 6h. Pari hassua leffaa ehti kattoa (Wolf of wall street ja Frozen, ihan samaa genreä :D) ennen kuin jo oltiin perillä. Ainiin mun piti reklamoida Finnairille ruuasta, mutten saanut aikaseksi: jos mulla lukee lentotiedoissa, että mulle on varattu laktoositon ruoka, ni miksi mulle tuotiin jogurtti. Tottakai pahaa aavistamattomana menin syömään siitä pari lusikallista. Luojan kiitos mulla ei tuu ihan hirveitä ongelmia laktoosista, mutta maha sattu kyllä ihan mielettömästi koko loppumatkan! Ja Helsingissä huomasin, että mun viime hetkellä ostama 20e matkalaukkuhihna oli jääny matkanvarrelle. Hirveen kiva. Perille kuitenkin päästiin ehjänä, vaikka laskeutuminen Heathrowlle oli melkosta kyytiä! Ei oo kyllä ikinä kone heilunu puolelta toiselle niin paljoa laskeutuessa.

Se oli siinä! Teen vielä ravintolapostauksen jossain kohtaa, koska ainakin ite just niitä googlailin ennen matkaa :) Ostokset nyt on jo levinneet ympäri kotia niin tehokkaasti, etten ala niitä enää kuvailemaan...