sunnuntai 1. helmikuuta 2015

Olympus Zuiko M 45MM F/1.8

Kameran hankkimisesta lähtien olen haaveillut myös toisen objektiivin omistamisesta ja nyt viimein sen tein! Olympus Zuiko M 45MM F/1.8 on vihdoinkin mun ja ai että millasia kuvia sillä saa! Tositoimissa en ole vielä päässyt edes kokeilemaan, koska kelit ei oo hirveesti houkutellu astumaan ulos. Jo muutaman kotona otetun testikuvan perusteella olen kuitenkin jo vakuuttunut siitä, ettei tämä ostos mennyt hukkaan! Ostin objektiivin käytettynä Rajalasta, joten hintakin oli vain puolet normaalihinnasta. Toivotaan, ettei tossa ilmene mitään käytetyn laitteen ongelmia...

45mm2

Sydämen kuvat silmissä kuvailin kotona kaikkea mahdollista. Kaikki kuvat ovat muuten täysin muokkaamattomia. Ainoastaan kuvan kokoa olen muuttanut blogiin sopivammaksi, mikä hiukan vie tarkkuutta.

P13008845mm2

Kuvassa tarkennettuna matkamuistohyllyn roolin saanut ihana kirppislöytöhylly! Mahdoinkohan joskus viime keväänä ostaa sen ja syksyllä se nostettiin vanhempien avulla seinälle. Pari viikkoa sitten pari päivää ennen meidän tupareita keksin hyllylle tarkoituksen. Sitä ennen se oli lähestulkoon tyhjä :D
    45mm

Tämä kuva on otettu noin metrin päästä kärsivästä virtahevosta. Ei siis ole mikään lähikuvailuun tarkoitettu objektiivi ja pääsee oikeuksiinsa vasta ulkona/isommissa tiloissa).

Virtahepo on saanut viime päivinä kärsiä läppärin kyljessä enemmän kuin tarpeeksi. Joku puupää jätti syventävän kurssin harkkatyön viimeiseen viikkoon ja huonostihan siinä meinas käydä. Tämä oli mun/meidän ensimmäinen syventävän kurssin harkkatyö, joten ainakaan ite en tajunnut sen laajuutta aikasemmin. Virheistä oppii ja seuraavalla kurssilla täytyy aloittaa paljon aikasemmin.

Harkkatyön lisäksi oon alotellu sitä kandia. Viikko aikaa tutkimussuunnitelman tekemiseen eikä mulla ole vielä tietoakaan aiheen rajauksesta. Saati sit mistään sisällysluetteloista. Oh well, ehkä improvisoin kaiken viimeisenä iltana samalla tavalla kuin aiheen ekassa kanditapaamisessa... Eli totta kai oon jo vähän miettinyt juttuja valmiiksi, mut se kokonaiskuva on vielä auki :D

0 kommenttia:

Lähetä kommentti