keskiviikko 4. joulukuuta 2013

4. Dear Santa....


Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You


Kauas on tultu niistä lapsuuden joululahjalistoista, joihin raapustettiin lelulehden joka toiselta sivulta joku supersiisti juttu. Harmi, ettei löydy koneelta enää yhtään esimerkkiä joululahjalistoista. Muistan elävästi, kuinka eräänä 90-luvun jouluna toivoin maailman hienointa lasten värikästä radiota/kasettisoitinta lahjaksi ja piirsin siitä joulupukille kuvan paintilla. Ai että.

Tänä vuonna mulla on vaan kaksi kolme toivetta:




Nämäkin toiveet vaihtaisin salamana rakkauteen, mutta kun materiaa on helpompi saada. Simple as that. 

Olen totaalisen kyllästynyt kuvailemaan pokkarin manuaaliasetuksilla. Tarvitaan jotain tehokkaampaa, joten esitin iskälle kainon toiveen olympus pen lite e-pm2 -kamerasta. Hetken tutkittuaan iskä totesi, että kannattaa sit samantien ostaa astetta tehokkaampi e-pl5. Joo no sitä mä itseasiassa ensin kattelinkin, mutta kun sen on 150e kalliimpi. Katotaan mitä paketista paljastuu jos paljastuu mitään :)

Äidille sen sijaan esitin toiveen Shock Absorber -urheilurintsikoista. Mulla on tällä hetkellä yhdet urheilurintsikat, joita voin käyttää, joten nää tulee todellakin tarpeeseen. Kokeilin näitä Sokoksella ja olin mennyttä naista - miten voi liivit tukea noin paljon! Siellä mä pompin onnessani sovituskopissa.

Sit vielä Arabian Uunikokki ladagnevuoka. Ostin itseasiassa tällasen äidille joululahjaksi viime vuonna! :D
Mulla ei oo tollasta neliskulmasta vuokaa ollenkaan ja esim. just lasagnea tai visiittivuokaa ois kiva tehdä joskus. Tietty pyöreeseenkin onnistuu, mut oon liian jumiutunut siihen, et noi tollaset vuuat pitää olla neliskanttisia. Harmi vaan Arabialla on jotain toimitusvaikeuksia just nyt näiden neliskanttisten kanssa ja tän hankinta taitaa jäädä myöhemmälle ajankohdalle. Mä meinasin tällasen jo kesällä ostaa, mut sit aloinkin pihistelemään. Virhe.

Alan ilmeisesti tulla vanhaksi, kun ihan täysin rehellisesti voin sanoa odottavani joululta kaikkea muuta paitsi niitä lahjoja. Mua oikeasti harmittaa tosi paljon, että missaan jo toisena vuonna peräkkäin joulurauhan julistuksen, koska oon töissä 12:30 saakka (onneks aattopalkka lämmittää mieltä). Ens jouluaattona en ole vaan olen tossa muutaman sadan metrin kanssa muiden turkulaisten kanssa fiilistelemässä joulutunnelmaa! Oikeastihan oon tähän mennessä ollu paikalla vain kerran (muistaakseni), mut ollaan perheen kanssa katsottu se telkkarista joka vuosi ja bongailtu tuttuja palelemassa siellä :D

0 kommenttia:

Lähetä kommentti