torstai 5. joulukuuta 2013

5. Challenge accepted!

Näin viikon puolivälissä on hyvä hetki kertoa mun itselleni sunnuntaina asettamasta haasteesta. Kauhistuin hieman tarkastaessani käyttötilin saldon sunnuntai-iltana juuri ennen nukkumaanmenoa enkä saanut unta moneen tuntiin. Ei tilanne mitenkään hälyttävä tähän hetkeen ole, mutta kun mun piti säästää! Ens ja sitä seuraavana vuonna menee matkustamiseen ihan älypaljon rahaa, joten aika surullisen pienellä budjetilla pitäis elellä. Kiitos Kela, kun rajoitat opiskelijan työntekoa. Jouduin marraskuun lopulla antamaan parikin työvuoroa pois, etten ylittäisi opintotuen tukirajoja. Ja joulukuun opintotuen peruin kokonaan.

mulla oli tässä ensin seteleitä, mut hei täytyy laittaa tää oikeisii suhteisii :D

Se haaste. 2.12-8.12 en osta MITÄÄN paitsi lounaan yliopistolla. Ja tässä on kuulkaas pysytty jo huimat neljä päivää! Ei oo meinaan helppoa olla kaupassa töissä. Eilen meinasin repsahtaa Viljasen maalaispatonkiin ja Ehrmannin toffeevanukkaaseen ja tuoretiskin caesarsalaattiin jajajjajaajajaa.... Ja arvatkaa vaan olenko koko viikonlopun töissä! Mut mä pystyn tähän. Koska hei oikeesti, viikko on tosi lyhyt aika. Vertailukohtana tähän pihistelyviikkoon: mun normaali päiväbudjetti on ~10€ ja nyt sen pitää riittää viikkoon (4x2,60€ lounas=10,40€). Kumpa olisi säännölliset tulot, niin vois tehdä excelillä budjetin vähän pidemmällekin aikajaksolle.


Toinen syy tälle haasteelle on se, et mulla on ihan liikaa ruokaa kaapeissa. Kävi tossa pari viikkoo sitte kiva accidentti, ku oli jääny pakastimen ovi auki. Jos siellä ois ollu vähemmän tavaraa, ni vähemmän ruokaa ois kans menny hukkaan. Onneks lähes kaikki oli pelastettavissa ja roskikseen pääty muutenkin epäilyttävä kanapaketti.

P.S. olin jo aikapäiviä sitte suunnitellu ostavani huomiselle pitsan pakkaseen. Ois pitäny ostaa se sillon, ku se oli sallittua! Nyt toivutaan tän illan koulun pikkujouluista sit lihapullien voimalla.

P.P.S. emännöin tänään etkot ja yhteisen hyvän edessä myös mun on ostettava jotain tarjottavaa. Tätä ei lasketa.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti